Onsdag!

Idag vaknade man runt 10, sen tog man med sig Elvis och gick till Coop och handlade mjölk och cigg. :P Sen när man kom hem så åt man frulle och tittade i tidningen. Läste en intressant insändare angående det där med att vissa hundraser skulle förbjudas i Sverige.

Lite snabb sammanfattning:
Han/Hon som skrev den insändaren skrev någonting bra, att han/hon har jobbat mycket med hundar, olika raser och att han/hon blivit biten av en del hundar (inte av dom raser som dom vill föbjuda) och då frågade han/hon om även dom hundarna borde föbjudas, sen stod det även att det inte alls var hunden det var fel på, utan hunden gör ju som ägaren tränar dom/vill att dom ska göra. Så det är ju ägaren som är helt åt helvete, inte hunden i sig. Sen stod det någonting om att för några år sen var det på tal om hundkörkort, men att många hundägare hade tagit så illa upp om det så allt lades ner. Men att det kanske var hög tid att hundkörkort togs upp igen och drevs i kraft. Och sen att dom som inte sköter sig och inte kan visa upp ett hundkörkort borde få ett hårdare straff.

Det tycker jag låter helt rimligt, men min synpunkt på allt är att det egentligen inte borde inskaffas ett hundkörkort för att ge ägarna som inte sköter sig ett hårdare straff, jag tycker att dom skulle få hårdare straff ändå utan att ett hundkörkort skulle inskaffas. Så all den här hysterin om att förbjuda hundraser är helt åt helvete tycker jag. Man kan inte skylla på hunden, utan på ägaren/uppfödaren. Bara för att Danmark har förbjudit hundraserna så behöver ju inte Sverige ta efter. Om vi säger såhär att var och en skulle få rösta på hur man tycker förbjudet ska vara, så skulle jag rösta starkt NEJ! att det inte skall införas. Jag tror inte att det kommer införas hundras förbud heller. Men det är min åsikt.

Åter till vardagen, sambon ligger fortfarande och sussar på kudden. Tänket låta henne sova en stund till. För halv 1 ska vi få skjuts av Ruug till Willys och handla lite, är lite tomt i kylen och frysen. :P He he. Sen klockan 14.00 ska jag och Ruug till AF på möte angående utbildningen i Jönköping som strax börjar. :)

Får se vad man hittar på mer idag, det är sånt som märks. Imorgon ska vi tvätta lite iallafall, DET BEHÖVS! Så att man har lite rena kläder tills man ska åka till Kungsör på fredag. Sen är det Kryssning som gäller på Lördag med pappa! :D


Kommentarer
Postat av: liebling

Älskar dig så jätte mycket! Fast jag kan vara en pms jävla murra ibland. Vill ha en framtid med dig baby <3

2010-07-21 @ 13:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0